W czwartek, 25 listopada 2021 roku uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w wycieczce szkolnej do Kalwarii Zebrzydowskiej, Wadowic i do miejsca pamięci narodowej Oświęcimia.

Wybraliśmy się tam razem z kolegami i koleżankami ze Szkoły Podstawowej w Michalczowej.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było Sanktuarium Matki Bożej w Kalwarii Zebrzydowskiej.  Wyszliśmy do kaplicy Męki Pańskiej a następnie poszliśmy do kościoła  chwilę pomodliliśmy się i pooglądaliśmy kościół. Ks. Proboszcz z Michalczowej pięknie opowiadał nam o tym wyjątkowym miejscu. Ogromne wrażenie wywarło na nas ozdobne wnętrze Sanktuarium i przepiękny wizerunek Matki Bożej na ołtarzu.

Potem udaliśmy się do Wadowic. Naszą wizytę zaczęliśmy od modlitwy w kościele w którym został ochrzczony św. Jan Paweł  II, następnie wszyscy udaliśmy się do Muzeum Jana Pawła II, gdzie można było zobaczyć i usłyszeć wiele ciekawych historii z życia tego wielkiego Polaka.

Ostatnim ale głównym celem naszej wycieczki był obóz koncentracyjny w Oświęcimiu. Weszliśmy na jego teren i oglądając Auschwitz I – obóz macierzysty, wszyscy w zadumie słuchaliśmy przewodnika.  Serca wszystkich drżały, kiedy patrzyliśmy na pozostałości dowodów na to jaki człowiek dla bliźniego mógł być okrutny. Widoki były przerażające. Te włosy, buty, okulary, dziecięce ubranka, szubienice i ściana śmierci wywołały w nas współczucie.  Po około dwóch godz. oglądania Auschwitz I pojechaliśmy do Brzezinki – Auschwitz-Birkenau. Ogrom tego obozu przytłaczał nas.

Wycieczka była ciekawa, bardzo udana, pełna refleksji i zadumy.