Język angielski furtką do naszej przyszłości
Adresatami innowacji są uczniowie klasy II i III. Czas realizacji innowacji obejmuje 1 rok szkolny z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym. Niniejsza innowacja ma na celu rozszerzenie wiedzy z języka angielskiego, poznawanie literatury w języku angielskim i zachęcenie uczniów do jej czytania. Kierując się założeniami zawartymi w podstawie programowej przedmiotu język angielski dla I etapu edukacyjnego, gdzie w zalecanych warunkach i sposobie realizacji jest organizowanie dzieciom pozalekcyjnych form nauki języka obcego nowożytnego, obserwując uczniów podczas lekcji, rozmawiając z nimi i ich rodzicami pojawił się pomysł podjęcia w szkole działalności innowacyjnej i opracowania programu dotyczącego nowatorskich rozwiązań dydaktycznych. W młodszych grupach wiekowych dzieci chętnie i z dużym zaangażowaniem uczą się słownictwa, wierszyków, piosenek oraz rymowanek poprzez zabawę. Zdając sobie sprawę jak duży wpływ ma czytanie literatury obcej na rozwój i poznawanie nowego słownictwa zostało włączone w innowację czytanie literatury w języku angielskim.
Treści obejmują zakres słownictwa i struktur gramatycznych zgodnych z nową podstawą programową i będą się pokrywać z treściami realizowanymi podczas zajęć lekcyjnych. Decyzje związane z rozszerzeniem treści, podejmowane będą na bieżąco w trakcie trwania roku szkolnego oraz stopnia opanowania materiału podstawowego. Treści poruszane na zajęciach będą szczególnie bliskie dziecku, będą związane z nim samym, jego środowiskiem i otoczeniem.
Tematyka zajęć będzie dotyczyć zagadnień:
- Przedstawianie siebie i innych.
- Ja i moja rodzina.
- Kolory.
- Liczby.
- Alfabet.
- Kształty.
- Zabawki i przybory szkolne.
- Zwierzęta.
- Produkty żywnościowe i posiłki.
- Codzienne czynności.
- Pogoda.
- Ubrania.
- Moje zainteresowania i upodobania.
- Pomieszczenia w domu.
- Środki transportu.
- Sport.
- Szkoła.
- Uczucia i emocje.
- Pory roku i kalendarz.
- Tradycje i zwyczaje świąteczne.
Podczas zajęć wykorzystywane będą: bajki do czytania w języku angielskim, piosenki Super Simple Songs, piosenki z książek różnych wydawnictw językowych, flashcards, własne pomoce dydaktyczne, gry, zabawki, książki, płyty CD, tablica interaktywna.
Innowacja pedagogiczna „Porusz umysł”
Adresatami innowacji „Porusz umysł” są chętni uczniowie klasy IV-V. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2019/2020 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć pozalekcyjnych, raz w tygodniu. Innowacja ma na celu szerzenie idei logicznego myślenia z wykorzystaniem wiedzy zdobytej w szkole oraz integrowaniu informacji z różnych źródeł. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do podejmowania dodatkowych działań, rozwiązywania zagadek logicznych, zadań szaradziarskich. Uczestnicy innowacji:
- poznają sposoby odkrywania prawidłowości logicznych i matematycznych,
- poznają powiązania matematyki z innymi przedmiotami,
- dostrzegą użyteczną stronę matematyki,
- rozwiną swoją samodzielność poznawczą oraz kreatywność,
- przećwiczą umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji,
- nauczą się opracowywać informacje i prezentować je w różnych formach,
- przeprowadzą dwa projekty edukacyjne „łamacze szyfrów” oraz „kryptarytmy czyli kogut +kura =jajko”