Get Adobe Flash player

Warning: Parameter 1 to modMainMenuHelper::buildXML() expected to be a reference, value given in /libraries/joomla/cache/handler/callback.php on line 99
Imieniny: Stefana Rocha

Warning: Parameter 1 to plgContentSIGPlus::onAfterDisplayTitle() expected to be a reference, value given in /libraries/joomla/event/event.php on line 67
Życie szkoły

Wycieczka do Zakopanego

3 czerwca uczniowie klas 0-IV udali się na długo wyczekiwaną wycieczkę do Zakopanego.

Naszą podróż rozpoczęliśmy od spaceru na Rusinową Polanę - malowniczego miejsca w Tatrach Wysokich. Dwudziestohektarowa polana znajduje się pomiędzy Gęsią Szyją a Gołym Wierchem i ma tam miejsce kulturowy wypas owiec. Przy drewnianych stoliczkach i ławeczkach odpoczęliśmy i posililiśmy się. W jednym ze stojących na polanie szałasów zakupiliśmy oscypki i inne  góralskie specjały. Przede wszystkim jednak z Rusinowej Polany podziwialiśmy cudowne widoki. Ponieważ w dzień naszej wycieczki panowała piękna pogoda bez problemu mogliśmy dostrzec m.in. słowackie giganty, na czele z Lodowym Szczytem.

Z Rusinowej udaliśmy się  do Sanktuarium Matki Boskiej Królowej Tatr na Wiktorówkach, pięknego, drewnianego kościółka położonego w Złotej Dolinie. Znajduje się on w miejscu, w którym w 1860 roku Matka Boska ukazała się Marysi Murzańskiej – 14-letniej pastereczce z Rusinowej. Wokoło sanktuarium zainstalowano kilkadziesiąt tabliczek upamiętniających tych, którzy z gór nie wrócili.

Kolejnym punktem naszej wyprawy była Gubałówka. Po zakupieniu biletów udaliśmy się do kolejki, która zawiozła nas na szczyt tego jakże równie malowniczego miejsca w Zakopanem. Po posileniu się i po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy na zakup pamiątek. Gdy każdy znalazł i zakupił sobie pamiątkowe przedmioty udaliśmy się na taras widokowy gdzie w malowniczej panoramie gór skonsumowaliśmy przekąski.

Piękna pogoda, dobry humor wszystkich uczestników wycieczki i niesamowita wiedza przewodnika, który nam towarzyszył cały dzień uczyniły tą wycieczkę jedną z najlepszych i na pewno niezapomnianych wypraw.