Aktualności

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO-

„ENGLISH IS FUN”

Klasy IV-V

  1. CELE KONKURSU:

Głównym celem Konkursu jest:

1.Promowanie wśród uczniów postawy odpowiedzialności za proces samodzielnego uczenia się i rozwijania umiejętności językowych.

2.Motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego.

3.Stworzenie uczniom możliwości sprawdzenia stopnia opanowania struktur leksykalno-gramatycznych w rywalizacji z uczniami innych klas Zespołu.

4.Rozwijanie uzdolnień uczniów.

5.Podniesienie samooceny uczniów.

  1. ZAGADNIENIA:
  2. Gramatyka
  3. Odmianaczasowników: to be, have got, there is/are , can
  4. Czas Present Simple/Present Continuous
  5. Zaimki osobowe

      - podmiotowe: I, you, …

           - dopełnieniowe: me, you, …

-Zaimki pytające:where, how, what, when, itp

  1. Przedimki

                      - przedimek nieokreślony a, an

  1. Liczebniki

                    - główne: one, two…

  1. Przyimki miejsca (in, on, under, behind, in front of itp)
  2. Słownictwo
  3. days, months and seasons (dni, miesiące, poryroku)- Steps Plus IV str. 9
  4. family (rodzina)- Steps Plus IV str 11, 117
  5. school (szkoła)-Steps Plus IVstr.23,118oraz Steps Plus V str. 23
  6. house (dom)- Steps Plus IV str. 37, 119
  7. free timeactivities (czynności w wolnym czasie)- Steps Plus IV str. 101,124
  8. animals (zwierzęta)- Steps Plus IV str. 63
  9. everydayactivities (czynności dnia codziennego)Steps Plus IV- str. 89,123
  10. clothes (ubrania)Steps Plus V str.11
  11. musical instruments (instrumentymuzyczne)Steps Plus V str. 37
  12. places in town (miejsca w mieście)Steps Plus V str.75
  13. jobs (zawody) Steps Plus V str. 89
  • Funkcjejęzykowe
  1. request and offers (prośbyioferty, dialog w restauracji)Steps Plus V str.27
  2. making suggestions (proponowanie)Steps Plus V str. 41
  3. Telling the time (godziny) Steps Plus IVstr. 27
  4. Asking permission (pytanie o pozwolenie) Steps Plus IVstr. 53

Źródłami będą podręczniki: Steps Plus IV,V- Oxford

 

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO-„ENGLISH MASTER”

Klasy VI-VIII

  1. CELE KONKURSU:

Głównym celem Konkursu jest:

1.Promowanie wśród uczniów postawy odpowiedzialności za proces samodzielnego uczenia się i rozwijania umiejętności językowych.

2.Motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego.

3.Stworzenie uczniom możliwości sprawdzenia stopnia opanowania struktur leksykalno-gramatycznych w rywalizacji z uczniami innych klas Zespołu.

4.Rozwijanie uzdolnień uczniów.

5.Podniesienie samooceny uczniów.

  1. ZAGADNIENIA:
  2. Gramatyka
  3. Odmianaczasowników: to be, have got, there is/are , can
  4. Czasygramatyczne: Present Continuous, Present Simple, Past Simple, Past Continuous, Future Simple, wyrażenie ‘ be going to’, Present Perfect.
  5. Rzeczowniki

                       -     policzalne i niepoliczalne: liczba pojedyncza i mnoga.

                       -     policzalne - nieregularna forma liczba mnoga np.: sheep, women etc.

  1. Przymiotniki: stopniowanie
  2. Zaimkiosobowe

      - podmiotowe: I, you,

           - dopełnieniowe: me, you,

-Zaimki i określniki wskazujące: this, that, those,  these

  1. Przedimki

                      - przedimeknieokreślonya, an

                      -  przedimekokreślonythe

  • przedimekzerowy
  1. Liczebniki

                    - główne: one, two

  1. Przyimkimiejsca (in, on, under, behind, in front ofitp)
  2. Czasownikimodalne: should, must, mustn’t, have to, don’t have to, can, can’t
  3. Zaimkipytające:where, how, what, when, itp
  4. Transformacje, przekształcanie zdań twierdzących na pytające lub przeczące
    She plays football every day.           
         She doesn’t play football every day.
         Does she play football every day?
  5. Słownictwozwiązane z tematami:
  6. człowiek (ubrania, cechy charakteru, wygląd zewnętrzny, uczucia i emocje)
  7. dom (rodzaje domów, pomieszczenia, budynki i miejsca w mieście, meble i urządzania)
  8. szkoła (przedmioty szkolne, pomieszczenia znajdujące się w szkole)
  9. żywienie (posiłki, owoce, warzywa, przygotowywanie jedzenia)
  10. praca (zawody, czynności I obowiązki)
  11. podróżowanie ( środki transport)
  12. kultura i rozrywka (rodzaje filmów, media)
  13. zdrowie (części ciała, choroby)
  14. freetimeactivities (czynności w wolnym czasie)
  15. everydayactivities (czynności dnia codziennego)

Repetytorium ośmioklasisty- Macmilan, Nowa Era

  • Funkcjejęzykowe
  1. request and offers (prośbyioferty)Steps Plus V str.27
  2. making suggestions (sugerowanie)Steps Plus V str. 41
  3. in a shopSteps Plus V str. 53, in the restaurantSteps Plus V str. 27, at the stationSteps Plus VI str. 15 (w sklepie, resauracji, nadworcu)
  4. talking about the weather (opisywaniepogody)Steps Plus VI str. 41
  5. giving directions ( wskazywaniedrogi) New Voices klasa 7 str. 39
  6. taking about likes and dislikes (preferencje)Steps Plus VI str. 105

Typy zadań: Część gramatyczna: Tworzenie pytań, odpowiedzi/ tworzenie zdania z podanych części z użyciem odpowiedniego czasu gramatycznego/ Transformacje/ test luk / test wyboru/ Część słownikowa: test wyboru / Praca z tekstem – wstawianie zdań, odpowiedzi na pytania, test wyboru / Komunikacja- test wyboru

Źródłami będą podręczniki: Steps Plus IV,V, VI- Oxford
                                         New Voices VII, VIII- Macmillan
                                         Repetytorium ośmioklasisty- Macmilan, Nowa Era

Informacja

Informujemy, że ferie zimowe dla województwa małopolskiego rozpoczynają się 27 stycznia i trwają do 9 lutego 2020r.

Informacja

Informujemy, że 19 listopada o godzinie 15.30 odbędzie się zebranie z Rodzicami.

Free Joomla templates by L.THEME